AIET, 2006. 400 páginas.
Estuve buscando revistas de teatro en la librería Millá para poder estar enterado de novedades teatrales y descubrir textos de nuevos dramaturgos. Me recomendaron la revista Primer Acto, que sólo se puede adquirir por suscripción, y ésta. Hace poco he encontrado una en internet: Teatral.net.
Este número está dedicado en su mayor parte a Jordi Mesalles, al que he descubierto tarde, por lo que veo. Sus montajes, según cuentan, eran muy buenos y en algunos casos inigualables. Pero como no era alguien complaciente con el poder no recibió muchas subvenciones. Incluyen también su obra de teatro Multitud d’amors.
La revista la completan diferentes artículos teóricos sobre el teatro, una panorámica de los montajes más relevantes que hay en esos momentos y una serie de reseñas sobre espectáculos.
Escuchando: If Walls Could Talk. Ry Cooder.
Extracto:[-]
Aquest número 54 d’AssIG DE TEATRE està especialment dedicat a la personalitat de Jordi Mesalles i a tota la seva activitat com a director; autor teatral i teòric del món de l’espectacle i de la cultura. Mesalles fou un gran activista cultural i esperem que la seva trajectòria i el seu pensament puguin ser retrobats amb aquest número monogràfic. Hem procurat d’establir la sevateatrografia amb la màxima amplitud, però malauradament s’hi han produït massa llacunes. La nostra revista mira de fer tot el possible per recuperar el nostre passat, i en la nostra recerca arribem fins on els nostres esforços i possibilitats ens ho permeten. Com sol passar, els lectors ens envien sovint materials i esperem que en el cas de Jordi Mesalles això torni a passar Aquesta possible ajuda ens permetria de tenir la teatrografia en la seva totalitat. Homenatjant Jordi Mesalles homenatgem indirectament la seva època i un gran moment de la posada en escena a Catalunya, la que configuren amb ell Joan Anguera, Joan Ollé, Pere Planella… No en va federaren els seus treballs i actuaren, sovint, molt coordinats.
Serà una sorpresa per a molts el coneixement d’Una multitud d’amors, text original i altament teatral. Fou una llàstima que Mesalles es concentrés en la seva activitat com a director d’escena i no escrivís més per a l’escena.
També hem volgut recordar la personalitat lluminosa de Gavina Sastre, que va tenir una carrera molt curta però en la qual va atènyer uns graus de perfecció i saviesa absolutament insòlits en el panorama de la interpretació teatral. Daniela Feixas, excel•lent actriu i directora que posà en escena el darrer espectacle de Gavina, ens parla de manera especialment emocionada del seu pas sobre el nostre massa sovint gris panorama teatral, que no va voler o no va saber integrar-la i potenciar-la.
Considerant que som en l’«Any de la Memòria», hem volgut recuperar de la mà de la investigadora Bàrbara Bloin tot el que va representar Dido, Pequeíïo Teatro de Càmara de Madrid, que marcà l’inici de la modernitat teatral en aquella ciutat. Tot un grup d’autors, directors i actors sorgiren gràcies a la feina de l’admirable Josefina Sànchez Pedreho, gran lluitadora, persona d’una sensibilitat de primer ordre i d’un enorme poder de convocatòria que va saber aplegar al seu entorn tota una generació que va canviar la manera de fer i entendre el teatre dels anys cinquanta i la primeria dels seixanta.
No hay comentarios